fredag 19 mars 2010

solresa vs altan och badrum

Jag var på en föreställning med Mia Skäringer där hon verkligen träffade oss alla som lyssnade i hjärtat med sina utelämnande berättelser om hur livet blir ....inte alltid som vi kanske själva har tänkt oss och på vad som gör oss lyckliga mm........Bland annat talade hon om "oss"som bygger och bygger och till slut har hela huset inbyggt av altaner.......... och som glömmer av det som kanske är viktigt att vårda kärleken, våra nära och kära...och jag tänkte att vi kanske ska skippa att bygga altaner i sommar och satsa på en solresa istället........Med denna långa vinter i bagaget skulle nog detta vara härligt...men jag håller med min son som frågar- Går det att åka tåg? (typ till Grekland) jag åker också hellre tåg en flyger......men det är väl bara att bita ihop för att möta solen!!!!!

3 kommentarer:

Vända blad sa...

Ligger en hel del i det du skriver om...Inte tror jag lyckan bor i en ny altan. Nä, man ska vårda det som man mår bra av och strunta i annat. Gå ut och möta solen, nya människor och möjligheter!
Ha det gott vännen min!
Kram från en riktigt flygrädd en...

Mitt lilla äventyr sa...

Det där fixar du och sonen tillsammans!! =)

Synd att det inte blev någon gospel för mig i helgen. Var du dit?

Ha en trevlig kväll!
Kram

Anonym sa...

Winnerbäck...Melissa å nu Skäringer.
Tror minsann vi har samma musiksmak:-)

Å så snodde jag din Skäringer-filmsutt til min blogg.
Hoppas det var ok?!