lördag 3 april 2010

Sjukt!

Ja nu är det fjärde dagen på min hiskeliga förkylning...idag gjorde mina bihålor sig väl till känna, det började trycka upp mot ögonen och vi for iväg till apoteket och fick tag på en naturmedicin mot just detta....jag tror det hjälper för jag har tagit två nu och det känns en aning bättre, tyvärr tror jag min dotter smittats med samma virus då hennes ena öga börjat klibba igen ordentligt...ja vilken eländig påsk helg. Vi som skulle få trevliga vänner på middag redan igår...men hoppas de är tålmodiga och inte rädda för smitta så kanske det kan bli av i morgon om vi känner oss en aning bättre........Hoppas ni andra mår bättre än oss!!! Det som varit bra med denna sjukperiod är att jag tittat ikapp lite tv program som jag missat på PLAY TV vilken fantastisk uppfinning!!!! Bland annat har jag kollat på det "stora byggslaget" och fått ordentligt sug efter att bygga lite igen och gärna ett badrum...ja inte för att jag direkt gillade det de hade åstadkommit i programmet för det var ju inte riktigt min stil utan för att jag fick inspiration och kreativitetslust!!!

Detta är lite mer åt mitt håll!!

bild lånad frånsysterdoris.blogspot.com/2009/08/inspirerande...

4 kommentarer:

Mitt lilla äventyr sa...

Men usch och fy, det lät inge vidare! När var det förresten ni skulle till fjälls?

Badrummet på bilden var fint!
Snart ses vi varje dag :)

Kram

Grodmamman sa...

Jag är också förkyld och fick höra av maken vid frukost att jag stört hans skönhetssömn!:) Fattar inget, jag har sovit som en stock!:)
Krya på er!
Kram

Linda Jonsson sa...

Usch för förkylningar. Hoppas ni piggar på er snabbt!

Till lilltjejens öga ska ni koka upp ett starkt kamomillte (finns som pås-te från Friggs), låt svalna/kyl ner och badda med bomull. Kamomill är renande på ögon. Funkar för mig!

Kram från kussen

Vända blad sa...

Å fy sjutton, det lät inte roligt det där :( Hoppas ni är på bättringsvägen! Jag brukar dricka honungsvatten med finriven färsk ingefära & det rensar upp det kan jag lova!!
Kram Maria