söndag 7 juni 2009

Är det sommar nu?

Är det kanske så att sommaren är här nu? Det ser så ut här i vår underbara omgivning och jag måste visa er allt som blomstrar både av sig själv och lite som jag arrangerat själv. Jag har nämligen fått två påsar fyllda med fina plantor av en arbetskollega som själv är duktig på att driva upp sina egna plantor...eller vad det nu heter. Tack! jag fick i alla fall det väldigt somrigt och fint utanför vår ingång...det behövs ju då vi fortfarande inte har någon trappa...men ni vet.... jag väntar.....Sedan har jag lyssnat på kyrkokörens årliga sommarkonsert....så sommaren är nog på intågande......fina, vackra sånger sjöng de. Till slut så har "kontorsnissen" tjatat om att jag måste visa bilder på hans hemmagjorda rabarbersaft...ha ha är det inte märkligt...när det byggs är det inte så märkvärdigt men när han åstadkommit lite rabarbersaft ja då måste han skryta minsann.....men den blev i allafall god och han bröstar upp sig som en tupp varje gång någon smakat och sagt -MMMMMM den var god!!!! Ja lite av en allt i allo är han nog. Tur det för jag är då ingen hushållerska precis...jag tar hellre fram målarpenslar än ställer mej vid spisen. Ha en skön vecka framför er och njut av bilderna som kommer här!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

chokladblomma sa...

Klart att det är sommar!!
Saften ser riktigt mumsig ut!

Ha en bra vecka!
Kram

Linda Jonsson sa...

Åh vad härligt! Fler än jag som har klorofyllbegär! Och en extra hälsning till Saftisen: Visst är det kul?! Själv har jag i knappa decilitern hallon (per liter) för att få lite extra svung i smaken! Hejja er från Linda!

Grodmamman sa...

Härliga bilder på alla blommor!:)
Gjorde rabarbersaft förra året, men det var bara jag som tyckte om den!

Linda Jonsson sa...

Jasså han vill att jag ska komma och baka?! Allt har ett pris *blink* hahaha!!! Men han kan annars få en lite mer djupgående beskrivning på mailen! Om han är baksugen menar jag. Själv tycker jag det är så kreativt att baka så det liksom hör ihop med allt annat pyssel!

Kram!