fredag 11 december 2009

Nya tag igen!

Längesedan jag skrev något men tiden räcker inte alltid till...men nu har vi tagit nya tag med renoveringen och slitit ut vår fruktansvärt fula bruna plastmatta från hallen och där under uppenbarade det sig ett fantastiskt fint trägolv....otroligt att vi inte gjort detta tidigare. Har införskaffat en DYR handtryckt tapet med mönster från 1850- talet som ska upp också. Jag visar den på plats sedan. Lite pyssel har också hunnits med ......jag har gjort fina vimplar som jag är jättenöjd med.







6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Alltid kul att höra ifrån dig!:)
Härligt att hitta ett fint trägolv under plastmattan. Ska bli spännande att få se tapeten också.
Ha en bra helg!
Hoppas att det är lite lugnare för dig nu.
Kram

Vända blad sa...

Hej vännen, så fint ni gör! Vilken lycka med ett trägolv under...Tyvärr finns det bara ett enda trägolv bevarat i det här huset, alla andra var i så dåligt skick att de plockades bort, suck! Spännande med tapeten! Förstår att du inte har tid att blogga med så mycket på schemat ;)
Ha det gott!
Kram Maria
Ps. Vimplarna är jättefina!!

Linda Jonsson sa...

Oh vad fina vimplarna var! Passar verkligen hemma hos er! Hoppas vi ses nångång i jul!

Geta sa...

Första gången jag hittar hit. Vilken mysig blogg du har! Hann inte läsa så mycket nu, men jag kommer tillbaka.
Ha en skön luciadag!
Kram.

Geta sa...

Nu börjar jag nästan tro på Ödet! Skulle just stänga av datorn när jag kom på att jag inte hade lagt till din blogg på min lista. Jag hade nästan glömt vad den hette men visste vart jag hittade den. När jag gick in på min blogg såg jag att jag hade fått en kommentar till, den var jag ju tvungen att läsa....och den var från dej! Så nu har jag "koll" på dej. På återseende!
Kram.

chokladblomma sa...

Vilken skatt ni hittade där under!!!
När vi skulle börja renovera i vårt hus hittade vi en liknande skatt... fast efter några meter så hade de sågat av hela golvet! Vad är det för sätt!??! Så då fick vi åka och köpa nytt furugolv... Tur att snickeriet ligger 2 km härifrån!
Ha det gott!
Kram