onsdag 15 oktober 2008

1840-tal

På förra veckans byggnadsvårdskurs fick vi träffa en tjej som var något av en expert på gamla tapeter. Hon hade i sin samling på datorn en bild på ett helt rum med en snarlik tapet som denna. Hon uppskattade årtalet till 1840-talet. Det var roligt att få veta detta. Huset har mycket gamla anor som sagt.

I morgon ja ....då ska jag på ett mycket viktigt möte. Alla som vill mej väl får hålla tummarna.......hi hi. Just nu har jag tittat på "Bonde söker fru" "Så j***a PINSAMT!!!!!! Men jag kan inte låta bli att titta heller.....ha ha Ja ni fattar säkert det är ju rätt galet!!

3 kommentarer:

stina sa...

Häfftigt med så gamla tapeter ...och ett så gammalt hUS!
Håller med om att det programmet är pinsamt därför skiter jag i att titta ....(fast jag sneglade lite i kväll...)
Kram stina

Grodmamman sa...

Håller tummarna för dig!
Sa precis samma sak till min sambo när han satte sig framför "Bonde söker fru". Fruktansvärt pinsamt, samtidigt som jag kan förstå att det inte är lätt att sitta där framför en tv-kamera och inte vara nervös.
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vad roligt att få veta lite mer om tapeten, den var fin. Lycka till!
Kram Sara