lördag 8 november 2008

Vilken lördag!!

Vilken lördag!Hela förmiddagen märkte jag upp pris på lite barnkläder eftersom vi ska ha försäljning i morgon. vi är ca 19 stycken som ska ha en klädsäljar dag här på församlingshemmet. Vi får se om vi får något sålt. Sedan hade vi mina föräldrar här på middag, god lax, potatis och romsås MUMS! Sedan har jag städat hela huset dammsugit och dammat och bäddat rent allas sängar. Tillsammans har "kontorsnissen" och jag satt upp de nya lyktorna som jag inhandlat, och våra sänglampor då vi flyttat vår säng. Vi har flyttat den därför att jag sov så dåligt och enligt feng shui ska man inte ha sängen mellan ett fönster och en dörr och man bör även ha sikt mot dörren, därför är vår säng numer placerad under snedtaket och jag sover mycket Bättre!!!! Stod sedan och funderade lite och blickade ut över Vilan som fortfarande dignar av ljus, kanske något mindre än förra helgen men jag tänkte visa alla dessa ljus som brinner för någon älskad och saknad här utanför. Visst är det vackert? Just nu sitter vi här och andas ut lite då våra små nu äntligen sover! De hade lite svårt att somna........eller egentligen inte den större modellen, men han tyckte det var orättvist att lillasyster fick ligga i soffan och kolla dansbandskampen så han kom uppsmygandes han också. Han somnade dock rätt snabbt. Den lilla höll dock ut till sista dansen........ men sen var det godnatt!!! Ha en trevlig kväll!!!!!






5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här var det likadant med barnen igår kväll! Den store somnade först och den lilla bredvid mig i soffan!=)
Feng Shui är något som fascinerar mig och det där med sängens placering har jag också tänkt på.
Fina lyktor du köpt.
Vad du hann med mycket igår. Här gjorde vi knappt något!=)
Kram

chokladblomma sa...

Hoppas att du fick sålt massor!
Vi ska till våren bygga vårt sovrum, och jag har tänkt rätt så mkt på sängens placering. Fast jag tror inte att vi får så många alternativ, tyvärr. Har inte så stor koll på Feng Shui, men det där om sängen vet jag! Alltid något!
Ha en bra vecka!
Kram

Grodmamman sa...

Måste bara säga att jag blev så glad över din kommentar!=)
Detsamma till dig!
Kram

Vända blad sa...

Hej! Hoppas försäljningen gick bra! Hade också en massa barnkläder som jag tänkte sälja på loppis men så skänkte jag bort allt till ett barnhem i Karelen istället. Kändes också ok!
Kul med Feng Shui, att det funkar! Tror också en hel del på det faktiskt! Kolla in Vitt, vackert o blandats blogg, hon pysslar också med det...
Vackert med alla ljusen på "vilan".
Ha det bäst! Kram Maria

Vända blad sa...

Vitt, blandat och lite annat heter bloggen!!