söndag 2 november 2008

Nya små ting!

Jag har ändrat lite på det vita skåpet och tänkte visa lite trevliga små ting som vi fick med oss hem från förra helgens turné. Jättefina silver prylar som kontorsnissen på nåt magiskt sätt fixat så det skiner som sola. Han har ett knep som kommer här- Lägg folie i hett vatten eller tokvarmt som han säger med jätte mycket salt, alternativt tok mycket salt,lägg ned det du vill ha upp putsat och rör om två minuter, ta upp och spola av och torka dina silverprylar och VO´ALA så är det skinande blankt!!. Jag lovar det funkar utmärkt!! Sedan såg jag hos någon här på bloggen (kommer inte ihåg hos vem just nu) så fina kors i ståltråd och tänkte att det där skulle nog jag kunna åstadkomma också, och faktiskt så blev det riktigt fint. Korset fick bli dekoration på en av mina inslagna tvålar. Till sist en bild på min fina lilla tjej med en sjalett som jag beställt från Bea med bloggen Beas barnslikheter. Tack så mycket den blev verkligen fin!!!!

9 kommentarer:

Beas sa...

Vilken sötnos! Sjaletten och hon är en sådan söt kombination och jag var tvungen att visa maken på en gång. Superfint ju....kommer ju vara finfint till julbaket!

Och dina kors blev ju också jättefina! Blev riktigt inspirerad där ju! Funderar på om jag skulle göra något liknande!

Ha en fortsatt bra söndagskväll!

Bea

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka fina bilder och vilken sötnos med sjalett:)
Tipset får nog ta och testas någon gång.
Kram Lallis

chokladblomma sa...

Vilken söt liten tjej!
Och fina kors!
Har provat det där med salt, men då funkade det inte. Men nu vet jag varför! Tokmycket salt hade jag inte! Ska göra ett nytt försök. Tack för tipset!
Ha det gott!
Kram

Grodmamman sa...

Tack för tipset med silvret, måste jag testa någon gång!=)
Söt hon var med sjaletten!
Kram

stina sa...

Vad söt hon är !!! Ser ut som att hon är redo för pepparkaksbaket"!!!
Måste testa att göra rent silvret på det viset!
Kram Stina

Grodmamman sa...

Tack för din kommentar!
Jag har lärt mig virka av min mamma eller mormor, men det var himla länge sedan jag virkade något. Det var enkelt att gå ut på nätet och leta efter hjälp när jag inte hade någon att fråga!=)
Kram

Grodmamman sa...

Visst är det så att man är ganska trött på barn när man kommer hem ibland! Nackdelen med det yrke vi har!=) Men vad gör man inte för sina barn?!? Det kommer dock bli mycket skönt när det är över!=)
Kram

Vända blad sa...

Hej! Har provat det där med folien men jag hade nog för lite salt i...bättre lycka nästa gång!?
Så söt hon är lillgumman! Här skulle vi säja att hon har en "hilka" på sig =)
Ha det gott!
Kramelikram Maria

Sara sa...

Hejsan

Vilket bra tips, det ska jag komma ihåg. Så söt dottern är i sin sjalett.
Kram Sara