tisdag 17 mars 2009

Pyssel och lite grrrrr!!!!

I dag har jag och lilltjejen varit hemma då hon fortfarande är rasslig! Jag har faktiskt hunnitmed att både städa köket och flyttat om lite prylar och pysslat lite medans hon sov ett par timmar. Jag har fått dille på att slå in små ting i gamla notpapper för det blir ju så fint. I hallen hängde jag en liten ask i form av ett hjärta med en trevlig hälsning på!!! Sedan har jag varit på ett personalmöte också på kvällningen och blir sååå trött på att det inte tillsätts tillräckligt med resurser på våra skolor och förskolor, barnen är ju det VIKTIGASTE vi har!!! Ekonomi i balans!!!! För vems skull???? Ja, ja ni förstår att jag bara måste få häva ur mej lite!!!! GRRRRR!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Känner igen precis vad du skriver. Här har Barn o Skola fått ett sparbeting på 12 miljoner. Vi får gärna omorganisera, men det får inte kosta något. Idag har vi fått besked om att en en-avdelningsförskola i vår enhet läggs ner till sommaren och en skola på landet. Som någon sa "det barn inte få kosta i ena änden, kommer de att kosta i andra!" Och det är så sant! Inte undra på att många går på knäna inom barnomsorgen idag! Du förstår att jag går igång på sådant här eller?!?:)
Fint du gjort det i hallen! På tal om något helt annat då!:)
Kram