måndag 2 mars 2009

Kökstitt!


Tanken var att jag skulle visa lite bilder från mitt kök då jag inte gjort det förut!!! Köket har vi bara tapetserat och målat lite för att få det trevligt tills vi en dag ska ta itu med projekt köksrenovering. Det känns för närvarande lååångt borta. Tyvärr så krånglar det fortfarande med bildinläggen men jag lyckades få till den här bilden ändå. Återkommer med fler sedan OM jag får ordning på blogger. Sonen och jag sitter uppe en stund längre då han spelar sitt nya Wii spel som han fått i present. Han är mycket nöjd!!!! Jag också så att jag får några minuter för mej själv i soffan innan nattning. PÅ ÅTERSEENDE!!!!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul att få se bilder från ert kök! Här hade vi planerat en köksrenovering till i vår, men nu måste vi ta förråd/carport i stället. Vi har gjort lite smårenoveringar i vårt kök, typ målat, bytt bänkskivor och knoppar.
Kram

chokladblomma sa...

Vad fint! Ser mysigt ut!
Ha en bra vecka!
Kram

Home No.1 sa...

hej det ser mycket hemtrevligt ut..kan förstå att sonen din är supernöjd här hemma spelas det också wii...kram Annica.

Unknown sa...

Hejsan!
Oj - tiden har sprungit iväg igen!
Jag längtar både efter köks och badrumsrenovering. Är lite jobbigt, men man får ju göra det bästa av det så länge :)

Färger ja .. jo, mest använder jag V-slip från Alcro. Ibland använder jag den bara som grundfärg o sen nån annan, ofta oljefärg som jag tycker är slittålig på t.ex bord å sånt. ÖB har en bra halvblank och blank. Scala 30 är halvblank, men är nog någon av de mattaste man kan få i olja. Ofta använder jag lasyr ovanpå V-slipen. Lasyren fixar vi själva med balsamterpentin o pigment. Den gör att det blir en smutsig finish. Ibland kör vi med olika typer av vax. Man får helt enkelt prova sig fram. Det är riktigt kul.

Säg till om du vill ha mer exakta beskrivningar.

Kram på dig,
Malin :)