tisdag 24 mars 2009

Låt inte tiden gå förbi!!!

Idag fick jag ännu en anledning att fundera över vad vi gör av vårt liv om vi verkligen tar till vara på tiden på det sätt VI själva verkligen vill!!!! Tiden vi har är kanske inte så lång som vi tror utan vi måste ta vara på här och nu. Vara mer med de som står en nära och som betyder så mycket! Göra alla de där sakerna som i alla fall jag säger att det hinner jag göra sen......när är sen???? Det är ju nu mina barn behöver mej...inte sen.....att jobba för att sen vara helt utmattad när klockan är åtta och somna varje kväll...är det livet??? Skulle inte tror det! Jag måste jobba mindre.....men det är det nog bara jag som tycker känns viktigt.....Hmmmmm funderar...Jag blev ändå också väldigt glad idag när en underbar kollega jag har kommer med en present till mej....helt i min smak TACK!!!! Det värmde verkligen...tänk att någon tänkte på mej i helgen...känns fantastiskt!!! KRAM!!!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att man ska ta vara på tiden och inte skjuta upp allt till sen. Jag Jobbar 80 % och visst skulle vi ha mer pengar om jag jobbade heltid, men mindre tid med barnen, mindre motion, mindre hembakt, mindre intressen m. m det är inte värt dom pengarna.
Kram Susanne

Grodmamman sa...

Jag jobbar bara 75% och det är värt allt! Tycker att det är svårt att hinna med barnen alla gånger ändå. Nu läser jag ju på högskolan också och det tar en hel del tid, men även annars är min fritid ihop med barnen, sambon och alla nära o kära mycket mer värd än mer pengar i plånboken.
Kram

Linda Jonsson sa...

Det är när det kommer oväntat som det är som roligast! Tänk om man kunde ge bort en extra timme per dag i födelsedagspresent! Isåfall skulle jag ha gett dig det idag ;) Grattis! :)

chokladblomma sa...

Jag försöker tänka på att göra saker nu istället för sedan... men det är svårt. Har i alla fall börjat arbeta 80% istället för 100.
Alltid något!
Fin servis du hade fyndat här nedanför!
Ha det gott!
KRAM

vardagsvitt sa...

Ska bara, sen & hinner inte...
de är tre ord som jag kan tycka är negativa åtminstone när man har barn det säger bara swoch så har det blivit stora och klarar allt själv och man har missat ett helt liv....
Nä hade man mer kurrage skulle man göra det som är det bästa och inte rusa genom livet med massa måsten.
Ha det bäst och ta vara på veckan och tiden så gott du kan jag ska försöka detsamma!!
Kram Marith

Vända blad sa...

Gomorron! Helt rätt tänkt, vad klok du är ;) När jag kikar in hos min gamla klasskompis Maria (Jag blommar) blir jag ännu mer påmind om att man SKA leva i nuet och ta vara på tiden. Hon har startat sitt företag nu,istället för sen, sedan hon miste sin syster i bröstcancer så för henne finns inget "sen". Lycka till med ditt beslut och KRAM!!!
Njut av solskenet så gott det går!
/Maria

Home No.1 sa...

Kolla in hos mig jag har tävling utlottning med fin fina priser!
Kram Annica på Home No.1

Grodmamman sa...

Hur är det med dig? Hoppas att allt är bra!:)
Kram

In my house sa...

Tack snälla du, för din enormt goa kommentar hos mig!!!! blir så glad!!! Fortfarande osäker på bildval =)

Stor kram och glad påsk i förskott

Kraaam josse

Grodmamman sa...

Vill bara önska dig en riktigt glad påsk!
Kram