fredag 10 april 2009

Våren smyger sig på och nya små ting kommer in!

Hej alla! Först måste jag tacka er alla som skriver till mej då jag är dålig på att blogga. Jag har inte haft den rätta motivationen på länge. Men nu ska jag åka skidor några dagar och vila lite så ska det nog bli andra bullar av både lite här och där. Idéer finns men inte tiden riktigt...... precis som vanligt alltså. I dag har vi i allafall städat upp lite ute på gården och jag har faktiskt hunnit pyssla lite granna. Jag visar er några fina ljuslyktor jag gjort och den fina present jag fick utav min kära kollega för ett tag sedan....en liten ängel i ett hjärta som just nu vakar över en av mina blommande orkideer. Orkideer är den enda blomma jag är grym på....Min äldsta är 9 år nu och ibland tror alla att den absolut sjunger på sista versen men se då åker den in i tvättstugan några månader eller år och vips så blommar den för fullt igen fast den verkligen har sett sina bästa dagar. Inte vattnar jag dem särskilt ofta heller och det är väl det som är grejen.....så om era orkideer ser livlösa ut ställ undan dem ett tag...ibland under LÅÅÅÅÅÅNG tid så ska ni se att de tar sig igen...och inget vatten då...hi hi. Ha det gott nu alla underbara bloggvänner och alla ni andra där ute och tack för att ni återkommer hit !!!!!!KRAAAAAAAAM!!!!!!!! GLAD PÅSK till alla också!!!! Två fina stolar har jag fyndat också sen sist...kommer här nedan!!!!







4 kommentarer:

Trollmor sa...

Så fina dina ljuslyktor är där de står på rad. Roligt att du fick lite tid att pyssla, det ger energi.
Fast det där med tiden är ju ett kapitel i sig. Undrar hur många gånger man önskat sig fler timmar per dygn :-)
Önskar dig en skön och glad påskhelg!
Kram Trollmor

Home No.1 sa...

Glad Påsk önskar Annica.

Grodmamman sa...

Jag och min ena svägerska diskuterade det där med tid för några dagar sedan. Varför hinner inte vi med det som våra föräldrar gjorde, typ baka, safta och sylta? De hade ju 24 timmar per dygn precis som vi?:)
Kul att du har hunnit pyssla lite i alla fall. Stolarna var jätte fina. Min mormor har liknande!
Kram

Vända blad sa...

Hej, oj vad kul att du är "tillbaka" igen ;)Kikar in till dig titt som tätt, vet inte hur man skaffar bloggkoll eller liknande...
Jättefina ljuslyktor! När du skrev om orkidéerna kom jag ihåg att jag glömde de jag skulle få hos mamma...hon har ledsnat och jag sa att jag kan ha dem hos mig så får vi se om de vill blomma igen...Typiskt!
Hoppas du har haft en riktigt härlig påsk!
Kram Maria