söndag 26 april 2009

Städhelg!

Oj vad mycket vi har gjort den här helgen. "Kontorsnissen" håller på att bygga ett nytt vedskjul då det gamla såg för anskrämligt ut.......Sedan har han och sonen varit på innebandyavslutning med både spel, pizza och diplomutdelning....Uppskattat av sonen:). Medans grabbarna var borta fick lilltjejen och jag följa med en av mina fina gamla vänner och hennes tjejer till en liten shetlandsponny så lilltjejen fick rida och hon tyckte det var superskoj så det hoppas vi att vi kan göra fler gånger. Sedan hann vi fika och sitta i solen och prata om livet också........Sen har jag städat ur allt bråte ur bagarstugan så det går att ta sig in där. Krattat gården har snälla mormor gjort så den blivit av med en hel del gamla löv. Sedan har vi såklart fikat, och fikat, och fikat igen och hunnit med en cykeltur till ett par kompisar också. Solen har strålat hela helgen och lite solbränna har jag också fått. Min bror var hit en sväng och det belv såklart fika igen...men han fick så lov att spela lite fotbollen med sonen först förstås. Nu badar "kontorsnissen" barnen och sedan är det natti natti och en vecka med bara två arbetsdagar för mej då det kommer helger och en ledig dag har jag tagit för att följa med min stora sexåring på skolbesök...spännande för mamma också...även om man känner till den världen...eller just därför kanske....Ha en trevlig vecka alla!!!!!!!


3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad mycket ni har hunnit med i helgen!
Kul att följa med 6-åringen till skolan också! Jag har varit med både sonen och dottern i skolan och det är faktiskt ganska mysigt!:)
Kram

chokladblomma sa...

Fika är gott!!!
Visst är det lite konstigt det där med att städa på sin lediga dag... fast det är ju inte det enda jag gör! Jag myser med barnen, fikar, kollar nätet, läser m.m. Men det är ju det där med att jag inte riktigt kan slappna av om det inte är lite ordning här i huset... Hatar bla grus och katthår! Och med en ny långhårig katt i huset så går dammsugaren varje dag! Hoppas att hon snart kan gå ut!!!
Ha nu en bra vecka!
Kram

Linda Jonsson sa...

Åh jag är så avundsjuk på er bagarstuga! Jag skulle behöva ett sånt litet hus till alla mina projekt. Ett tips till dig kanske! Och ett annat tips, tänkte på dig när jag såg den här!: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9155254306

KRAM