måndag 20 april 2009

Nyckeln till....?

Nyckeln till.....ja till vad egentligen. Jag behöver en ledtråd......Det måste bli en förändring på vardagen...jobbet tar för mycket av mej...min kraft mitt tålamod min kreativitet......det är så mycket annat som jag vill hinna och orka med. Jag fick precis en påminnelse om detta i ett sms alldeles nyss från en gammal mycket kär vän. Hon skrev - SLUTA KÄMPA BÖRJA LEVA!!!! en titel på en bok vad jag kan förstå men ack sååå tänkvärd. Jag saknar dej min fina vän...... jag kom att tänka på hur lite tid jag verkligen ägnar åt mina gamla fantastiska vänner nu för tiden. De som verkligen känner en och vet vem man är!!!! Nej ibland vaknar man upp och förstår ett och annat om vad som är viktigt egentligen. Snart kommer vi farande till er min vän för att se hur det gammla huset har artat sig. Jag LÄÄÄNGTAR!!!!!! Kram till alla som behöver en!!!!!

2 kommentarer:

chokladblomma sa...

Jag har börjat arbeta 80% istället för 100, och det gjorde stoooor skillnad för mig! På den där lediga dagen passar jag på att städa, tvätta och greja, så är det till stor del gjort. Då har jag resten av vardagskvällarna till familjen och lite pyssel!
Hoppas att du hittar en bra lösning!
Ha det gott!
Kram

Grodmamman sa...

Känner igen det där och då jobbar jag ändå "bara" 75%. Man vill så mycket och hinner så lite. Här blir det städningen som blir lidande, men det får vara så. Jag vill hinna med mina barn och de är viktigare än det!
Hoppas att du hittar en lösning!
Kram