onsdag 6 augusti 2008

kallvinden och kontorsnissen

När vi köpte huset fanns här en stor kallvind med råttor och spindelnät ....HUA icke så vidare värst mysigt. Men det, plus att vardagsrummet hade stampat jordgolv och endast timmerväggar, så skrämde det ju bort ca 70 andra husspekulannter ha ha ha..... Vilken tur för oss. Själv var jag nog rätt skeptisk även om jag alltid drömt om ett gammalt hus men kontorsnissen som är min sambo och som inte alls visste något om hantverk gick på "snickarprofetens" linje om att - det här fixar vi lätt inga problem..... Nä nä inte om man kan ja..... Hur som helst blev huset vårt och kontorsnissen har blivit duktigt snickarkunnig och tycker det här är roligt om än något kämpigt ibland... han kan bli något stressad ibland när tiden tryter så häromdagen glömde han bilen på gatan här utanför med öppen dörr och nycklarna i efter att han varit och inhandlat lite virke. Han backade snyggt upp släpvagnen på garageuppfarten och stängde garaget och gick in och la sig för natten... men glömde parkera bilen ...Snacka om tankspridd. Tidigt tidigt på morgonen efter hade våran kära granne som har en JÄTTESTOR LÅNGTRADARE lite svårt att komma ut, tur då att nycklarna satt i så han slapp väcka oss och kunde flytta bilen själv....ha ha.... ja det var ju tur att det inte var någon annan som "flyttade" bilen eller "lånade" den med tanke på den öppna dörren och nycklarna. Till sist tänkte jag visa en före och efterbild på kallvinden håll till godo....på återseende





Samma rum men i en annan vinkel... borta är råttor och spindelnät. Tack och lov!!




Murstocken har jag själv putsat när jag var höggravid.... roligt men jobbigt.... men se så fin den blev tillslut.

Inga kommentarer: