söndag 24 augusti 2008

Mer om gården

Jag har tidigare berättat om en del fynd som vi gjort i det gamla huset under tiden vi rivit och rustat. Nu tänkte jag äntligen visa den gamla barnsko vi fann i sågspånet på övervåningen. Det sägs att man lade barnskor i grunden förr i tiden för att det skulle bringa TUR! Vi uppskattar att den legat i huset sedan i början av 1800-talet och vi behåller den här för att familjen och huset ska leva vidare i frid och lycka.

Den här branta trappen leder upp till loftet hos Lill-Erik och Stor-Jan, Lite svårt för en tjur att ta sig upp eller hur?.....hi hi.. (Till dej Maria) i all välmening. Tänkte du skulle få se hur brant den var!

Tänkte också visa barnens fina gungträd. Länge har vi tänkt byta ut den gröna plastgungan mot en gammal fin trägunga men, men vi har ju en del andra saker som går före.

Till sist får ni se sambons dagsverke, BRA JOBBAT! Jag vet, det är inte snyggt just nu med omålade panelskivor, men det blir desto roligare att visa slutresultatet sedan. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll. Nu ska den nyklippta sonen i badkaret....På återseende!!!

6 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Ja det var en brant trappa. Vad roligt att hitta små saker som minner om husets historia.
Kram Sara

Vända blad sa...

Hej! Ja där fick man så man teg...!!Haha! Kul att ni sparat barnskon, den är verkligen fin! Här finns ett helt knippe med gamla näbbskor uppe på vinden i bagarstugan och de skulle jag aldrig kunna slänga...

Grodmamman sa...

Kul med barnskon! Skulle heller inte kunna slänga den.
Hallen kommer att bli jätte fin!:)
Kram

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Här var en blogg jag inte sett tidigare. Vilket fint hus ni har, ska bli spännande att se hur det blir i hallen.
Ha de bra Marie

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Det här var en ny blogg för mig, men ser också att du är ganska ny med bloggandet. Vad roligt! Ska blir spännande att se vad som händer här!

Ha det bra!

Kram M

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert hus ni bor i!
Var rädd om den lilla turskon!

Kram Maud