lördag 30 augusti 2008

Lite gammalt och lite nytt!

Det här måste vara det allra ÄLDSTA FYNDET vi gjort i huset. Ett tidningsurklipp från 1791...Det känns lite MÄKTIGT!!!

Det här brevet fann vi bakom kakelugnen på övervåningen. Där det bara var kallvind när vi köpte huset. Vi uppskattar att det är skrivet under 1800-talet eller tidigt 1900-tal...Någon som förstår sig bättre på detta får gärna komma med tips!!!!

Notblad från 1891!!


Detta är en bit mycket gammal tapet ....någon som vet årtal?????? kanske redan tidigt 1800-tal????
Här tänkte jag visa den gamla vindsdörren vi bevarat och som nu blir dörr till det tilltänkta badrummet på övervåningen... Det enda som är kvar att göra däruppe innan det känns helt klart!!!! Visst är den som ett SMYCKE på väggen? Jag tycker den är underbar!!!!
Här har sambon och jag sagt att vi ska sitta med en varsin kopp the på kvällarna och prata om ditten och datten och om livet i allmänhet...ja ni vet så där som alla gör...hi hi...öhhh det har väl blivit ett par gånger på sin höjd sen det vart klart här uppe...VART TAR MAN TIDEN IFRÅN???? Hoppas vi kommer att utnyttja denna VÅR RELAXHÖRNA lite bättre framöver!!!!
Avslutar med en liten gullig hylla med lite smått och gott på, i hörnan vid mediacenter...som jag ju lovat att berätta mer om.....FÅR BLI EN ANNAN DAG:) :) :).....hi hi

TACK för att jag fick visa lite mer av vårt hem ....PÅ ÅTERSEENDE!!!! TREVLIG LÖRDAGSKVÄLL ALLA BLOGGVÄNNER!!!!!

PS: JAG KOM SIST I BOWLINGMATCHEN!!! Men det gör inget jag hade en jättemysig kväll tillsammans med mina goa grabbar TACK!!!!

Tack till dej också mormor för att du tog dej ann lilla trollet!!!

8 kommentarer:

Lotta sa...

Tack för din kommentar i min blogg!

Vilka underbara papper ni hittat i erat hus!

Såg före och efterbild på erat hus. Jättekul, det fick verkligen "en prick över i", efter eran uppfrächning.

Ha en bra dag
Lotta

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Så roligt att titta in här.
Det var inga dåliga fynd ni gjort i huset! Ska du rama in pappret och hänga på väggen?
Jag gillar golvsocklarna vid er fina badrumsdörr :) Det är så vackert med rejäla lister och panel.
Trevlig söndag!
Kram Annika

Vända blad sa...

Vilka fynd!! Häftigt med tidningen... Tur att det är just NI som äger huset och inte någon som bara kastar bort "skräpet"...(jag ryser!)
Svårt att se på stilen i brevet hur gammalt det kan vara, man kan ju se på stavningen av olika ord det är rätt intressant! Om min pappa hade levt hade han klarat det galant, han var mästare på sånt där...
Ha en bra dag! Jag har mailat till dig, bara så du vet.
Fint med "relaxhörnan", men det blir lätt så där...annat kommer i vägen!
Kram Maria

Grodmamman sa...

Vilka fina brev och andra papper ni hittat! Ett gammalt hus kan tydligen vara rena skattkammaren!:)
Mysig att bevara gamla dörrar också.
Kram

chokladblomma sa...

Har hittat din blogg idag! Fastnade för bilderna på huset före och efter; vilket lyft! Jättefint!
Kul när man hittar gamla grejer i huset. Vi hittade en handskriven bok med noter i för ett tag sedan.
Återkommer med all säkerhet till din fina blogg!
Ha det!
/A

vardagsvitt sa...

Det är så spännande att hitta skatter, har ni försökt tyda texten?
Vad mysig hörna ni har, håller själv på att skapa ett krypin i våran "takkupa" snart kommer resultatet i bildform.
Kram Marith

Mallan sa...

Hej!
Vad spännande, det måste vara som att gå på skattjakt o sen få hitta såna roliga saker! Kul!
Hoppas ni får mer tid att sitta o filosofera i eran mysiga relaxhörna!
Ha en bra vecka! Kram Malena

Sara sa...

Hejsan
Vad häftigt att hitta så gamla saker i huset. Hoppas att du får en fin vecka.
Kram Sara